Nowe Renault Scenic E-Tech Electric to elektryczne auto z cechami stylistycznymi SUV-ów. Najwyższa wersja modelu otrzymała jednostkę o mocy 218 koni mechanicznych i może przejechać ponad 620 km bez ładowania. Renault Scenic powróci na rynek w nowym formacie, może poszczycić się przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem. Nowy samochód elektryczny trzymał oświetlenie zewnętrzne o prostym geometrycznym kształcie, prostych liniach nadwozia i minimalnej liczbie wlotów powietrza. Jak twierdzi producent, zaprojektowano go z myślą o potrzebach klientów z rodzinami, którzy lubią podróżować swobodnie i bezpiecznie.

Nowe Renault Scenic 2024 – nowoczesny projekt

Jeden z najbardziej kultowych i popularnych minivanów, Renault Scenic, przeszedł całkowitą metamorfozę i został przerobiony na samochód elektryczny. Renault Scenic E-Tech ma wysoką maskę, masywny przedni zderzak, podłużne reflektory i zakrzywione światła drogowe. Model elektryczny opiera się na nowym języku projektowania Renault. Przód emanuje własną osobowością dzięki osłonie chłodnicy, której konstrukcja ma bardzo charakterystyczne kształty. Panele świetlne są smukłe i stylowe. Nadwozie posiada nowy emblemat marki. Plastikowe błotniki po bokach chronią dolną część nadwozia i zapewniają znaczny prześwit. Pojawiły się relingi dachowe. Klamki drzwi idealnie dopasowują się do nadwozia, zapewniając lepszą aerodynamikę. Tylne światła są umieszczone poziomo.

Wymiary nowego Renault Scenic:

  • Długość wynosi 4470 mm.
  • Szerokość wynosi 1864 mm.
  • Wysokość wynosi 1571 mm.
  • Rozstaw osi wynosi 2785 mm.
  • Waga wynosi 1842 kg.

Pojemność bagażnika waha się od 545 litrów pod półką do 1670 litrów przy złożonym tylnym oparciu (poprzedni model miał 506-1554 litrów). Ponadto pod maską znajduje się dodatkowa komora. Samochód zyskał większy rozstaw osi dzięki czemu osiągnięto więcej miejsca do siedzenia. Ponadto pasażerowie siedzący z tyłu mogą korzystać z wielofunkcyjnego podłokietnika z dwoma ruchomymi ramionami zwróconymi do nich To nie wszystko, nowy Renault wyposażono również w schowek na laptopa i rozkładane podpórki ułatwiające korzystnie z urządzenia.

Nowe Renault Scenic – silniki

Ponieważ jest to pojazd elektryczny, oczy wszystkich zwrócone są na układ napędowy.

Renault Scenic będzie oferowany z 1-biegową przekładnią redukcyjną w dwóch wersjach:

  • Standard Range z silnikiem posiadającym moc 170 KM (280 Nm) oraz baterią o pojemności 60 kWh. Do 100 km/h przyspiesza w 9,3 sekundy, osiąga 150 km/h i przejeżdża ponad 420 km bez ładowania.
  • High Range z silnikiem 218 KM (300 Nm), baterią o pojemności 87 kWh. Do 100 km/h przyspiesza w 8,4 sekundy, osiąga prędkość 170 km/h i przejeżdża ponad 620 km bez ładowania.

Nowe Renault Scenic – cechy wyróżniające ten model

Nowe Renault Scenic ma wnętrze pięciomiejscowe a tylna kanapa utraciła regulację wzdłużną. Oparcie podzielone jest na trzy sekcje, w środkowy podłokietnik wbudowano złącza USB-C, uchwyty na kubki i gadżety o łącznej pojemności 38,7 litra. Na wyposażeniu znajduje się wiele nowoczesnych opcji i systemów wspomagających sterowanie. Dodatkowo dostępny jest zaawansowany pakiet zabezpieczeń.

Renault Scenic E-Tech otrzymało charakterystyczne dla tej klasy kształty i proporcje nadwozia, przyciągając uwagę szerokimi nadkolami i masywnymi zderzakami. Koła mają 19 cali i ciekawy wzór szprych. Nadwozie nie ma już finezyjnych kształtów, ale zwartą sylwetkę oddającą formą minivana. Nowy model zawiera szklany dach Solarbay z możliwością regulowania przezroczystości.

Samochód zbudowany jest na bazie platformy CMF-EV, podobnie jak Megane E-Tech. Tablica przyrządów składa się z dwóch wyświetlaczy w kształcie litery L połączonych w jedną całość. Zainstalowano poziomy ekran TFT o przekątnej 12,3 cala i 12-calowy wyświetlacz dotykowy. Kierownica samochodu elektrycznego wykonana jest w formie joysticka, z pokaźnym zestawem różnych ekranów i przycisków. Cena nowego Renault Scenic będzie uzależniona od poziomu wyposażenia: Iconic, Esprit Alpine, Techno, ale o tym dowiemy się na początku przyszłego roku.