Od dłuższego czasu Volkswagen konsekwentnie poszerza swoją ofertę o auta z napędem elektrycznym. Przykładem może być tu Volkswagen ID.7, zaprezentowany przez koncern niespełna rok temu, a obecny w salonach od jesieni. To elektryczny odpowiednik Passata w rodzinie modeli samochodów z Wolfsburga. ID.7 to prezentująca się nowocześnie reprezentacyjna limuzyna. Można ją, ze względu na połączenie przestronnej i wygodnej części pasażerskiej i obszernego, funkcjonalnego bagażnika (klapa otwierana wraz z szybą), sklasyfikować jako liftbacka.

ID.7 zaprojektowany został w stylu znanym nam już z wcześniejszych modeli z linii ID i jego wygląd nie stanowi jakiejś rewolucji. Choć jak najbardziej predestynuje to auto do spełniania funkcji reprezentacyjnych. Warto za to wspomnieć o dopracowanej aerodynamice nadwozia – współczynnik cx 0,23! Siłą nowego Volkswagena nie jest jednak nowatorska stylistyka nadwozia, a bogactwo dostępnych opcji wyposażenia, choć i to podstawowe robi wrażenie. I oczywiście napęd i zasilanie dające ID.7 zasięg ponad 600 kilometrów (dokładnie 621 wg producenta).

Rok 2023 to dwa nowe modele ID.7 i ID Buzz oraz odświeżony ID.3. W 2024 Volkswagen kontynuuje ekspansję swojej linii elektrycznych samochodów, wprowadzając na rynek nowy model ID.7 Tourer. To kombi, które łączy w sobie walory użytkowe klasycznego Passata Variant z dynamicznym i atrakcyjnym stylem Arteona Shooting Brake. Nowe oznaczenie Tourer ma podkreślać praktyczne zastosowanie tego modelu, który oferuje większy bagażnik niż standardowy ID.7, a jednocześnie zachowuje estetyczny wygląd.

ID.7 Tourer będzie dostępny w dwóch wariantach – Pro i Pro S. Oba modele będą mieć 286 KM i tylny napęd, ale będą różniły się pojemnością baterii. Pierwsza odmiana będzie miała akumulator o pojemności 77 kWh netto, z możliwością ładowania z mocą do 175 kW, natomiast druga będzie wyposażona w baterię o pojemności 86 kWh netto, z możliwością ładowania z mocą do 200 kW.

W standardowym wyposażeniu Volkswagena ID.7 Tourer w wersji Pro znajdziemy wiele udogodnień, takich jak 19-calowe obręcze kół, automatyczną klimatyzację, system kamer cofania, reflektory LED, podgrzewane fotele i kierownicę, system nawigacji Discover Pro Max oraz nowy asystent głosowy IDA, który potrafi zarówno sterować wieloma funkcjami auta, jak i udzielać odpowiedzi na pytania z różnych dziedzin.

Debiut Volkswagena ID.7 Tourer na rynku europejskim spodziewany jest w najbliższych miesiącach. Cena modelu w wersji liftback zaczyna się obecnie od 284 290 PLN, co sugeruje, że kombi będzie dostępne w podobnej cenie. A znając realia, to zapewne w nieco wyższej. Wszystko zależy od wersji wyposażenia dodatkowego, jaką wybierzemy. A opcji, jak w przypadku ID.7 liftback, jest wiele. Prognozowana cena nie należy do najniższych, ale można oczekiwać, że nowy ID.7 Tourer będzie atrakcyjną propozycją dla klientów poszukujących przestronnego i eleganckiego samochodu elektrycznego.