Na początku maja francuski producent Renault zaprezentował nowość, która ma wstrząsnąć sektorami motoryzacyjnym w Europie. Mowa o Renault Symbioz – całkowicie nowym, kompaktowym SUV-ie, który ma docelowo zastąpić spalinowe Megane oraz uzupełnić ofertę hybrydowych modeli marki. Francuzi nie zwalniają tempa i regularnie wprowadzają na rynek nowe modele. Poniżej podstawowe informacje o najmłodszym dziecku marki Renault, Renault Symbioz (2024).
Między Capturem a Australem
Renault Symbioz jest długi na nieco ponad 441 cm, szeroki na prawie 180cm (200 cm z lusterkami). Wysokość tego kompaktowego SUV-a to niecałe 158 cm. Rozstaw osi wynosi 264 cm. Dzięki tym wymiarom model doskonale wpasowuje się w ofertę marki, znajdując się między Capturem a Australem.
Pod względem stylistyki przednia część pojazdu przypomina odświeżonego Captura, zwracając uwagę masywnym frontem oraz pionowymi światłami dziennymi o charakterystycznym wzorze. Tył zaś nawiązuje do nowego, elektrycznego Scenica, a przy pewnych kątach dostrzec można podobieństwo do najnowszego Golfa.
Funkcjonalne Wnętrze
Wnętrze Symbioza nie stanowi jakiegoś stylizacyjnego przełomu. Jest mieszaniną elementów znanych już z innych modeli Renault. Kokpit to właściwie kopia tego, co znajdziemy w odświeżonym Capturze. Na pierwszy plan wysuwa się 10,4-calowy, pionowo ustawiony ekran dotykowy, który obsługuje system multimedialny OpenR Link działający w oparciu o oprogramowaniu Google.
W kabinie znajdziemy także panoramiczny, szklany dach Solarbay, znany ze Scenica. To rozwiązanie przypadnie do gustu każdemu, gdyż dach, dzieki zastosowaniu technologii PDLC ma regulowaną przezroczystość. Rozwiązanie komfortowe, na dodatek eliminujące potrzebę montażu dodatkowej rolety.
Wnętrze nowego SUV-a od Renault charakteryzuje się przestronnością oraz funkcjonalnością. Bagażnik o bazowej pojemności 492 litrów można dzięki przesuwanej tylnej kanapie powiększyć do 624 litrów, a całkowicie składając oparcie, uzyskać przestrzeń bagażową wynoszącą 1582 litry. Takie rozwiązania zapewniają wysoką praktyczność, idealną zarówno na co dzień, jak i na dłuższe wyjazdy.
Renault Symbioz – co pod maską?
Gama silników montowanych w Renault Symbioz nie poraża. I mówiąc szczerze nie ma czym, bo do tego modelu przeznaczony jest wyłącznie jeden model napędu, 145-konna hybryda. Na układ napędowy Symbioza (E-Tech Full Hybrid) składa się 94-konna jednostka benzynowa (1600cm³ pojemności ), niewielki silnik elektryczny oraz rozrusznikoalternator. Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem przekładni Multi-mode. Producent zapewnia, że hybrydowy napęd cechuje się niskim zużyciem paliwa, średnio 4,6 litra benzyny na 100 km.
Wersje Wyposażenia i Szacowane Ceny
Renault Symbioz (2024) będzie oferowany w trzech poziomach wyposażenia: Techno, Iconic oraz Esprit Alpine. Choć ceny na polskim rynku nie są jeszcze znane, można spodziewać się, iż nowy model znajdzie się w przedziale cenowym między Capturem a Australem. Biorąc pod uwagę, że hybrydowy Captur kosztuje od około 121 tys. zł, a Austral od 148 tys. zł, można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że cena Renault Symbioz będzie wynosić około 140 000 zł.
Renault Symbioz – czy warto?
Renault Symbioz (2024) to interesująca propozycja w segmencie kompaktowych SUV-ów, wyróżniająca się nowoczesnym designem, praktycznym wnętrzem i ekonomicznym napędem hybrydowym. Ten model z pewnością wypełni lukę między Capturem a Australem, stając się ciekawą alternatywą dla osób poszukujących nowoczesnego i funkcjonalnego SUV-a. Francuski producent po raz kolejny udowadnia, że potrafi dostarczać innowacyjne i atrakcyjne modele odpowiadające na potrzeby rynku.
Najnowsze komentarze