W 2023 roku Volkswagen Passat obchodzi półwiecze swojego istnienia, a na cześć tego doniosłego wydarzenia Niemcy zaprezentowali model kolejnej (dziewiątej) generacji, który otrzymał indeks B9. Co ciekawe, nowy Volkswagen Passat B9 zadebiutował w wersji cargo-pasażerskiej z pięciodrzwiowym nadwoziem.To kombi z przedrostkiem Variant w nazwie. Innymi słowy, mamy przed sobą najbardziej opływowe kombi w historii Volkswagena.
Nowy Volkswagen Passat B9 – czym wyróżnia się ten model?
Nowy Volkswagen Passat B9 dostępny jest z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także z hybrydowymi układami napędowymi. Nowa generacja modelu stała się większa i bardziej zaawansowana technologicznie. Ten model nie został opracowany od podstaw powstał na zmodernizowanej platformie MQB, jest przerobioną wersją nowej Skody Superb. Niemiecki kombi ma to samo nadwozie, chociaż wygląd zewnętrzny jest nadal oryginalny. Współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi tylko 0,25. Poprzednik ma 0,31. Dla kombi w nowym nadwoziu dostępne jest opcjonalne zawieszenie adaptacyjne DCC Pro. Zastosowane w tej konstrukcji amortyzatory posiadają dwa sterowane zawory (oddzielnie dla kompresji i odbicia), co ma za zadanie sprawić, aby różnica pomiędzy komfortowym i sportowym ustawieniem pracy była bardziej zauważalna. W sumie dla takiego zawieszenia deklarowanych jest aż 15 różnych trybów pracy.
Nowy Volkswagen Passat B9 – wymiary
W porównaniu do swojego poprzednika Nowy Volkswagen Passat B9 stał się zauważalnie większy (o 14,4 cm dłuższy i o 2,0 cm szerszy).
Wymiary Volkswagena Passata B9:
- Długość – 4917 mm.
- Szerokość – 1852 mm.
- Wysokość – 1506 mm.
- Rozstaw osi – 2841 mm.
Pojemność bagażnika wzrosła do 690 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń do 1920 litrów. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi, osoby na tylnych siedzeniach będą miały więcej miejsca na nogi. Konstrukcja nowego Volkswagena Passata uległa znacznym zmianom. Z przodu umieszczono teraz duży wlot powietrza, a pomiędzy reflektorami umieszczono pasek LED.
Nowy Volkswagen Passat B9 – silniki i 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG
Jeśli chodzi o gamę jednostek napędowych, nowy Volkswagen Passat B9 jest nie mniej rozbudowany niż jego poprzednik. Istnieją dwie wersje czysto benzynowe z 2,0-litrowym silnikiem TSI. W samochodach z napędem na przednie koła ten ostatni wytwarza 204 KM, a z napędem na wszystkie koła 4Motion 265 KM. Pozostał także znany z poprzednika dwulitrowy turbodiesel TDI. Dostępny jest w trzech opcjach – 122, 155 i 193 KM. Dwie pierwsze wersje mają napęd na przednie koła, a najmocniejsza to napęd na wszystkie koła.
Również w ofercie po raz pierwszy pojawiła się łagodna hybryda, napędzana 1,5-litrowym benzynowym silnikiem eTSI z turbodoładowaniem i mocy 150 KM. Samo urządzenie ma system wyłączania połowy cylindrów przy małych obciążeniach. Ponadto opiera się na dodatkowym napędzie elektrycznym w postaci 48-woltowego rozrusznika-generatora, który może wytwarzać 20 KM i 25 Nm, wspomagając silnik spalinowy w pierwszych sekundach przyspieszania. Wszystkie wymienione powyżej warianty Passata są wyposażone w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG.
W pierwszej wersji Passata eHybrid silnik benzynowy wytwarza 150 KM, a łączna moc jednostek określana jest na 204 KM (350 Nm). W drugiej wersji silnik spalinowy rozwija już 177 KM, a instalacja w szczytowym momencie wytwarza aż 272 KM.
Wnętrze nowego Volkswagena Passata B9
Wnętrze nowego Volkswagena Passata zaprojektowano w stylu modeli elektrycznych z rodziny ID. Bezpośrednio przed kierowcą znajduje się wirtualny zestaw cyfrowych zegarów o przekątnej 10,25 cala z czterema ustawieniami graficznymi. Multimedia tutaj są nowej generacji MIB4. Może posiadać ekran dotykowy o przekątnej 12,9 lub 15,0. Bezpośrednio pod ekranem widać paski dotykowe, za pomocą których sterowana jest klimatyzacja.
Model ma wielofunkcyjną kierownicę (z przyciskami analogowymi), a dźwignia zmiany biegów została usunięta z tunelu centralnego. Sterowanie skrzynią przypisane jest do przełącznika prawej kolumny kierownicy, natomiast od lewej strony można włączyć/wyłączyć wycieraczki. Niemcy podają, że wraz ze zmianą generacji wnętrze kombi stało się jeszcze bardziej przestronne. VW Passat Variant B9 2024 jest zbudowany na platformie MQB Evo. Nowy Volkswagen Passat B9 wygląda jak eleganckie, sportowe kombi o ładnych proporcjach.
Najnowsze komentarze