Na europejskim rynku SUV-ów pojawia się nowy gracz – Jaecoo 7, reprezentant chińskiego koncernu Chery. To elegancko zaprojektowane auto od razu przyciąga uwagę imponującym wyglądem z minimalistyczną karoserią o wyrazistych liniach. Nowoczesne trendy w projektowaniu samochodów uwidaczniają się m.in. w umiejscowieniu oświetlenia, gdzie dzienne światła LED znajdują się wyżej, a światła mijania, drogowe i przeciwmgielne – niżej. Ciekawym, zazwyczaj spotykanym w luksusowych modelach elementem, są chowane klamki.

Co pod maską?

Pod maską Jaecoo 7 pracuje jednostka napędowa 1.6 T-GDI o mocy 147 KM i momencie obrotowym 275 Nm, z agregatem stworzonym w ramach rodziny Acteco. To suma turbodoładowania i zaawansowanej technologii bezpośredniego wtrysku paliwa, spełniającej europejskie normy emisji spalin Euro 6e. Napęd ten oferowany jest w dwóch wariantach – z napędem na jedną oś oraz czterokołowym dla bardziej wymagających tras.

Pierwsza wersja, skierowana do użytkowników miejskich, zużywa średnio 7,5 litra na 100 km, natomiast bardziej terenowy wariant z napędem na wszystkie koła zużywa o pół litra więcej. Choć różnica w przyspieszeniu do setki wynosi nieco ponad sekundę (10,3 vs 11,4 s), maksymalna prędkość dla obu wersji to stabilne 180 km/h.

Jaecoo 7 to nie tylko rozwiązanie dla miłośników miejskiego stylu życia. Jego wysokie zawieszenie (200 mm prześwitu) oraz solidne elementy konstrukcyjne umożliwiają komfortowe pokonywanie trudniejszych tras i przepraw przez wodę o głębokości do 600 mm. Zróżnicowanie trybów jazdy (siedem wariantów) pozwala na optymalizację ustawień w zależności od warunków terenowych i preferencji kierowcy.

Wnętrze, bagażnik

Przestrzeń bagażowa zaskakuje swoją pojemnością. W przypadku wersji z napędem przednim użytkownik ma do dyspozycji 564 litry (a po złożeniu tylnych siedzeń – aż 1349 litrów), co czyni go idealnym kompanem na dłuższe wyjazdy. Wersja AWD oferuje nieco mniej miejsca – 480 litrów, ale i tak pozostawia sporo przestrzeni na bagaże.

Pod względem wyposażenia nowy SUV nie ustępuje swoim europejskim konkurentom. Standardowe funkcje w wersji za ok. 139 900 zł obejmują m.in. zaawansowany system multimedialny z ekranem dotykowym oraz szeroką gamę elektronicznych systemów wspomagania kierowcy. Wariant Offroad (kosztujący około 157 900 zł) dodaje m.in. nagłośnienie Sony oraz większy ekran centralny i udogodnienia takie jak podgrzewanie tylnej kanapy.

Czy Jaecoo 7 zdobędzie europejski rynek? Koncern Chery wiąże z tym modelem duże nadzieje, zapowiadając sprzedaż kilkudziesięciu tysięcy modeli do 2025 roku. Ciekawym uzupełnieniem oferty będzie wersja plug-in hybrid planowana na grudzień tego roku, która obiecuje imponującą moc oraz możliwość podróży głównie na energii elektrycznej przy niskim zużyciu paliwa. Jak pokazują plany dotyczące rozbudowy infrastruktury serwisowej i dealerskiej, znaczne inwestycje potwierdzają ich poważne podejście do europejskiego klienta.