Nowe BMW X2 to absolutnie wyjątkowy samochód. Już na pierwszy rzut oka BMW X2 ukazuje swoją sportową esencję. Mocny i atletyczny, oferuje dynamikę i zwinność, które nie mają sobie równych w tej klasie pojazdów. W połączeniu z wysokiej jakości wystrojem wnętrz i licznymi innowacyjnymi technologiami jest bohaterem nowej ery. Wyrazisty kształt SUV-a coupe w połączeniu z dynamiczną sylwetką nadaje mu sportowy charakter.

Nowe BMW X2

Nowe BMW X2 to nie tylko najnowszy dodatek do rodziny BMW X. Zapewnia niezrównaną przyjemność z jazdy i wyznacza nowe standardy w swojej klasie, nieporównywalne z konkurencją w przeszłości ani obecnie. Nowy BMX X2, dzięki swojemu wyjątkowemu charakterowi, będzie szczególnie popularny wśród aktywnych młodych ludzi, którzy cenią indywidualność, prawdziwą przyjemność z jazdy i wyrafinowany styl, ale nie chcą rezygnować z funkcjonalności. Podwozie samochodu w połączeniu z inteligentnym napędem na wszystkie koła xDrive gwarantuje emocjonalne prowadzenie, a zaawansowane technologicznie silniki zapewniają idealną równowagę pomiędzy sportową dynamiką i wzorową wydajnością.

Szczegóły projektu

Odważny i bezkompromisowy charakter nowego BMW X2 widać już na pierwszy rzut oka. Samochód ten wyróżnia się z tłumu i robi mocne wrażenie nawet na tle bardziej efektownych BMW X4 i BMW X6. Podstawą tak atrakcyjnego wizerunku nowego produktu jest unikalny design, w którym szerokie kontury nadwozia i rozciągnięte proporcje coupe łączą się z mocną stylistyką charakterystyczną dla modeli BMW X. Samochód ucieleśnia wyjątkową koncepcję nowoczesnego, dynamicznego pojazdu i wnosi nową wizję BMW do segmentu kompaktowych samochodów miejskich.

Nadwozie

Nowe BMW X2 (U10) ma powiększone rozmiary w porównaniu z poprzednikiem, obecnie posiada długość 455,4 cm (o 19,4 cm dłuższe), szerokość 184,5 cm a z lusterkami 210,4 cm (o 2,1 cm szersze) oraz wysokość 159 cm (o 6,4 cm wyższe), natomiast odległość między osiami wynosi 269,2 cm (zwiększona o 2,2 cm). Nowy samochód prezentuje się jak zmniejszone X4/X6 dlatego nie można go pomylić z obecnie znanym modelem.

Dzielona osłona chłodnicy zawsze była symbolem BMW w nowym modelu X2 jego dolna część jest szersza niż górna. Poniżej osłony chłodnicy znajduje się masywny kanał powietrzny przedniego zderzaka, wzmacniający ogólne wrażenie. Pionowe listwy osłony chłodnicy w kolorze czarnym o wysokim połysku kontrastują z chromowaną ramką. Konstrukcja reflektorów BMW X2 uzupełnia jego sportowy wizerunek. Rozpoznawalne podwójne okrągłe elementy, w tym światła do jazdy dziennej LED, w połączeniu ze światłami przeciwmgielnymi tworzą sześciooki wygląd rodziny X, który jest niepowtarzalny.

Wewnętrzne reflektory są nieco węższe niż zewnętrzne, dzięki czemu przód BMW X2 jest jeszcze bardziej skupiony i wyrazisty. Błyszczące elementy wewnątrz reflektorów dodają luksusowego wyglądu, a chromowane listwy na krawędziach optycznie powiększają przód samochodu. Linia dachu BMW X2 charakteryzuje się lekkością coupe. Efekt ten uzyskano dzięki specjalnej stylizacji z tradycyjnym tłoczeniem na bocznych częściach samochodu, które tworzy dużą ilość jasnych powierzchni i optycznie rozjaśnia górną część nadwozia. Wąskie linie bocznych szyb tworzą jednolitą kompozycję stylistyczną z opcjonalnym tylnym spojlerem M, który nadaje proporcjom nowego samochodu jeszcze większą dynamikę.

Wnętrze, bagażnik

Wnętrze nowego BMW X2 jest bardzo zbliżone do X1, jednak pojawiła się innowacja w postaci multimediów, czyli zakrzywionego wyświetlacza z inteligentnym asystentem osobistym BMW działające pod kontrolą BMW Operating System 9. Nie obecne są pokrętła iDrive, ponieważ bawarski producent postawił na obsługę dotykową i głosową. W wersji spalinowej bagażnik posiada pojemność 560 litrów z możliwością powiększenia do 1470 litrów, natomiast w wersji elektrycznej jego pojemność jest mniejsza i wynosi 525 litrów, po powiększeniu 1400 litrów.

Silniki

Niemiecki producent oferuje wersje spalinowe i wariant elektryczny nowego BMW X2. W przyszłym roku można oczekiwać drugiego samochodu elektrycznego oraz silniejszego turbodiesla.

Silniki benzynowe:

  • sDrive20i (1.5 R3: 170 KM, 280 Nm) posiada siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową wyposażoną w przedni napęd. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,3 s, natomiast prędkość maksymalna to 213 km/h, średnie zużycie paliwa określane jest od 6 do 6,5 l/100 km.
  • M35i xDrive (2.0 R4: 300 KM, 400 Nm) wyposażony jest w ośmiobiegową automatyczną skrzynię z napędem na wszystkie koła. Tutaj przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,4 s a, prędkość maksymalna to 250 km/h przy średnim zużyciu paliwa – od 7,7 do 8,0 l/100 km.

Silniki wysokoprężne:

  • sDrive18d (2.0 R4; 150 KM, 360 Nm) z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową z przednim napędem z przyspieszeniem wynoszącym od 0 do 100 km/h – 8,9 s, wskazywana prędkość maksymalna wynosi 210 km/h, natomiast średnie zużycie paliwa kształtuje się w granicach od 5,1 do 5,5 l/100 km.

BMW X2 z napędem elektrycznym:

  • xDrive30 (313 KM, 494 Nm) wyposażony jest w akumulator o pojemności 64,7 kWh netto oraz napęd na wszystkie koła, przyspieszenie od 0 do100 km/h to 5,6 s, podawana prędkość maksymalna to 180 km/h, przy średnim zużyciu energii – 16,3-17,7 kWh/100 km i zasięgu do 449 km.

Nowe BMW X2 – cena (2024)

W marcu 2024 roku pojawi się na rynku nowy BMW X2, ale dostępny jest już cennik poszczególnych wersji silnikowych:

  • sDrive20i – cena od 195 000 złotych.
  • M35i xDrive – cena od 275 000 złotych.
  • sDrive18d – od 205 000 złotych.
  • xDrive30 – od 267 000 złotych.