Ford zakończył prace nad kolejnym samochodem elektrycznym, który planuje wprowadzić na rynek europejski. Mowa jest o nowym elektrycznym SUV- ie Explorer opracowanym na volkswagenowskiej platformie MEB. Koncern z Dearborn przenosi swojego popularnego Forda Explorera 2024 na wyższy poziom dzięki odświeżeniu i innowacyjnemu wnętrzu.
SUV w pełni elektryczny
Nowy Ford Explorer to w pełni elektryczny SUV który może zabrać kierowcę i pasażerów na każdą przygodę. Wyróżnia go legendarny styl, komfort, innowacyjne technologie, szybkie ładowanie. Amerykański producent prowadził prace nad ulepszeniem łączności w technologii hybrydowej, mającą na celu ograniczenie emisji nowego Explorera i zagwarantowanie pasażerom więcej przestrzeni we wnętrzu. Można zaobserwować bardziej czytelny i jaśniejszy nowy cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników oraz nowy ekran na konsoli środkowej.
Wymiary, kolory nadwozia
Wymiary amerykańskiego nowego produktu to 4450x1870x1600 mm, rozstaw osi kół wynosi 2767 mm. Nowy Ford Explorer wyróżnia się nieco kanciastym wyglądem, ale zachowującymi odpowiednie proporcje. Samochód nie posiada osłony chłodnicy. Otrzymał 2 duże zderzaki z metalową płytką, optykę LED w kształcie litery C z przodu i z tyłu oraz duże koła – 19-calowe felgi z lekkich stopów, chociaż jest opcja 21 – calowych. W obecnej wersji Explorer jest w stanie przejechać nawet 500 kilometrów bez ładowania. SUV wyposażony jest w ogromny, 15-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, który można obrócić o 30 stopni. Za nim znajduje się dodatkowy, przydatny schowek. Dostępnych jest sześć kolorów lakieru karoserii: zamarznięta biel (Frozen White), szary (Magnetic Grey), karbonizowany szary (Carbonized Grey), czarny (Agate Black), jasna czerwień (Lucid Red) oraz niebieski (Blue My Mind).
Kompaktowy SUV z przestronnym wnętrzem
Nowy Ford Explorer mimo swoich kompaktowych rozmiarów jest przestronnym samochodem i pomieści pięć osób. Pokazany przez Forda model posiadał szklany panoramiczny dach, który dodaje komfortu i podkreśla nowoczesny design. Bagażnik posiada standardowe wymiary (450 l) ale można je powiększyć do 1442 l, posiada bezdotykowo otwieraną klapę w połączeniu z systemem bezkluczykowym. Dodatkowe praktyczne miejsca to schowek pod podłogą, haczyki na torby oraz gniazda 12V.
Kokpit Ford Explorer nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w Mustangu Mach-E, cyfrowa deska rozdzielcza (przekątna 5,3 cala) pokazuje najważniejsze informacje związane z samochodem. Spory ekran dotykowy został zainstalowany w pozycji pionowej, dzięki czemu kierowca ma przed sobą niewielki wyświetlacz cyfrowych zegarów. System audio zapewnia wysoką jakość dźwięku. Samochód ma zostać wyposażony w praktycznych asystentów: zmiany pasa ruchu oraz bezpiecznego wysiadania, będzie ostrzeżenie o zbliżającym się rowerze, motocyklu bądź innym aucie.
W kabinie znajduje się dodatkowe miejsce do przechowywania, wygodny 17 litrowy schowek w podłokietniku na laptopa (15 cali). Inne szczegóły to znajdująca się przy kierownicy manetka do wyboru kierunku jazdy, panel do sterowania światłami czy przełączniki szyb elektrycznych. Wygodne podróżowanie zapewniają sportowo wyprofilowane fotele z funkcją podgrzewania (fotel kierowcy z funkcją masażu), podgrzewaną kierownicą i dwustrefową klimatyzacją.
Nowy Ford Explorer – łączność w trasie
Kierowca otrzymuje sprawną integrację ze smartfonem uzyskując łączność dzięki systemowi SYNC Move z ekranem dotykowym a także przejrzystą nawigację z dożywotnią licencją. Nawigacja w Suw-ie posiada funkcję planowania trasy i łączność z chmurą, co zapewnia kierowcy kontrolę w trasie. Nowy Ford Explorer zapewnia różne kolory oświetlenia wnętrza, natomiast reflektory w technologii Matrix LED ułatwią kierowcy pokonanie każdego zakrętu.
Slniki, cena
Producent nowego Forda Explorera przedstawił w ofercie dwa rodzaje silników, a mianowicie z jednym silnikiem i tylnym napędem oraz z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Podobnie jak w Volkswagenie ID.7 głównym wariantem będzie 286-konna jednostka elektryczna. Nie ma dokładniejszych informacji na temat wersji silnikowych. Samochód ma posiadać funkcję szybkiego ładowania, dlatego uda się w ciągu 25 minut uzupełnić akumulator z poziomu 10% do poziomu 80%. Nowy Ford Explorer będzie możliwy do zakupu na wiosnę 2024 roku a jego cena ma się kształtować na poziomie 45 000 euro, czyli w granicach 208 000 złotych.
Najnowsze komentarze